Startdata 2021 Breda overdag:
Vrijdag 17 september 2021
Maandag 20 september 2021
Zaterdag 02 oktober 2021
NIEUW Zomercursus 1 week: 5 lesdagen
Maandag 16 t/m vrijdag 20 augustus 2021
NIEUW Zomercursus 1 dag per week – 5 lesdagen
Vrijdag 25 juni t/m 23 juli 2021 (nog 4 plaatsen vrij)
zie lesrooster Breda

Startdata 2021 Utrecht overdag:
Zaterdag 11 september 2021
Maandag 27 september 2021
Vrijdag 08 oktober 2021
NIEUW Zomercursus 1 week: 5 lesdagen
Maandag 2 t/m vrijdag 6 augstus 2021
zie lesrooster Utrecht

Startdata 2021 Groningen overdag:
Vrijdag 24 september 2021
zie lesrooster Groningen

Wil je starten met de basisopleiding fotografie en kun je een lesdag niet? Dan kun je in overleg de les bij een andere groep volgen.

Uitsnede basisopleiding fotografie

Basisopleiding Fotografie 6 lesdagen

Ben je regelmatig in de weer met je fotocamera? Kom je terug met mooie plaatjes, maar weet je ook dat het beter kan? Dat er meer uit je camera en jezelf te halen valt?

Dan is de Basisopleiding Fotografie iets voor jou. Want tijdens deze zes lesdagen ontdek je de mogelijkheden van je apparatuur en leer je welk effect licht, standpunt, uitsnede en invalshoek hebben op jouw foto. Je maakt je de basisbegrippen diafragma en sluitertijd, ISO en resolutie volledig eigen en maakt kennis met de verschillende genres, zoals portret-, reportage- en reclamefotografie. Deze basisopleiding is er voor de beginner.

Tijdens de Basisopleiding laten we ook zien hoe je digitale foto’s kunt beheren en bewerken in de beeldbewerkingsprogramma’s Lightroom en Photoshop van Adobe.

Fotograferen is vooral kijken, maar om het beeld te krijgen wat je voor ogen hebt, moet je wel weten wat je doet en waarom. De Basisopleiding geldt bovendien als vooropleiding voor de 1-jarige Fotografieopleiding. Als je de basisopleiding fotografie succesvol hebt afgerond ontvang je een certificaat.

Lesdagen: 6, eens per twee weken
Zomercursus 1 week: 5 lesdagen in 1 week 
Zomercursus: 5 lesdagen, één lesdag per week

Komt een andere lesdag je beter uit, laat dat even weten via het inschrijfformulier. Bij voldoende inschrijvingen voor die lesdag kan er nog een groep starten.
Lestijden overdag: 9.30 uur – 16 uur
Studiebelasting: 6 uur per week incl. lesdag
Lesgeld 2021: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag euro 745,= , zaterdag euro 845,=
Inschrijfgeld: euro 45,=
Benodigde apparatuur: digitale spiegelreflexcamera of systeemcamera met manueel instelling

Informatie aanvragen         Inschrijven

E-mail: info@schoolvoorfotografie.nl
Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m zaterdag van 8.30 tot 17.30 uur op telefoonnummer: 076-5203200

School voor Fotografie Breda
Gasthuisvelden 11
4811 VX Breda
2e verdieping
Route

School voor Fotografie Utrecht
Concordiastraat 68
3551 EM Utrecht
Route

School voor Fotografie Groningen
De Puddingfabriek
Viaductstraat 3-4
9725 BG Groningen
Route